Likwidacja barier dla niepełnosprawnych – rewolucja w handlu
Data dodania aktualności: 9 października 2019
Wzywamy handlowców do zwiększania dostępności usług. Sprawdź, jakie zyski może przynieść likwidacja barier dla niepełnosprawnych.
Detaliści z Wielkiej Brytanii wprowadzili kilka niesamowitych udogodnień dla osób z niepełnosprawnościa. Likwidacja barier dla niepełnosprawnych może przynieść wiele korzyści – jak podkreślają sprzedawcy. W sieci Grocer Sainsbury na cztery dni zmieniono nazwę na Signsbury’s w ramach inicjatywy zachęcającej do nauki języka migowego i korzystanie z niego w supermarkecie. Rewolucja w handlu rozpoczęła się od wprowadzonej w 2019,, godziny ciszy”. W każdą sobotę między godziną 9 a 10 rano kupujący z autyzmem mogą robić zakupy w sprzyjającym środowisku – bez muzyki i rażącego światła. Wśród parterów akcji znaleźli się także Group Morrison oraz The Entertainer.
Strategie takie jak ta przybierają na znaczeniu z każdym rokiem. Jak pokazała analiza strategii Accenture konsumenci nie podejmują już decyzji zakupowych wyłącznie w oparciu o produkt bądź cenę. Likwidacja barier dla niepełnosprawnych w handlu może przynieść wymierne zyski. Rosnąca świadomość społeczeństwa spowodowała, że pod uwagę brane jest również to co reprezentuje dana marka w kwestiach społecznych. Oszacowano, że nawet 37% konsumentów w UK rezygnuje z wyboru marki ze względu na jej działania lub słowa jej reprezentantów. Brytyjska organizacja Purple prowadzi działalność mającą na celu zjednoczenie przedsiębiorstw i osób niepełnosprawnych. W badaniach prowadzonych przez Purple wykazano, że nawet 75% konsumentów było w przeszłości zmuszonych do rezygnacji z zakupu przez swoją niepełnosprawność. Przedstawiciele Purple podkreślają, że warto wprowadzać udogodnienia nie tylko za względu na etykę i moralność. Udogodnienia są również szansa na zwiększenie zysków. Likwidacja barier dla niepełnosprawnych w handlu może przełożyć się na nawet 249 mld funtów zysku z gospodarstw domowych, w których obecna jest osoba z niepełnosprawnością. Zwiększanie dostępności usług to sposób wyrównanie dysproporcji w społeczeństwie, poprawę jakości życia osób z niepełnosprawnością oraz na pozyskanie nowej grupy konsumenckiej i budowanie pozytywnego wizerunku marki.
Źródło: https://www.computerweekly.com/feature/Disabled-consumers-left-logged-out-of-retails-digital-revolutio
listy artykułów