Richardson International Airport – rozwiązania dla niewidomych
Data dodania aktualności: 26 listopada 2019
Czy można podróżować samodzielnie będąc niewidomym? Na jednym z największych lotnisk w Kanadzie wdrożono nowoczesne wsparcie dla osób niepełnosprawnych z powodu ślepoty lub znacznego upośledzenia wzroku.
Nowe technologiczne wsparcie dla osób niepełnosprawnych to aplikacja nazywana AIRA. Mechanizm aplikacji przewiduje zaangażowanie personelu do nawigowania osób niewidomych lub niedowidzących. Rolą agentów AIRy jest bieżące przyglądanie się otoczeniu użytkownika na lotnisku i nawigowanie go. Za pomocą aparatów w telefonach komórkowych użytkowników agenci mogą obserwować aktualną sytuację i opisywać obiekty oraz czytać oznakowanie. Wsparcie dla osób niepełnosprawnych poruszających się po lotnisku oferowane przez agentów umożliwia im bardziej komfortowe podróżowanie oraz zapewnia im bezpieczeństwo.
Nawigacja prowadzona przez agentów aplikacji umożliwia przeprowadzenie niewidomego od momentu wejścia na lotniska aż do zajęcia miejsca w samolocie. Używanie AIRA pomocne jest nie tylko dla osób niewidomych, ale także dla osób niedowidzących i osób starszych. Usługi aplikacji pozwalają na swobodne poruszanie się po lotnisku oraz odczytywanie wszystkich nawigacji wizualnych w czasie teraźniejszym. Jak podkreśla dyrektor generalny AIRA, włączanie kolejnych lotnisk do bazy aplikacji będzie następnym krokiem w tworzeniu rzeczywistości bez barier. Rozwijające się technologie z założenia powinny sprzyjać integracji i wychodzić naprzeciw potrzebom użytkowników. Często jednak rozwój technologii dąży do tworzenia przestrzeni bardziej ekskluzywnych niż użytecznych. Wsparcie dla osób niepełnosprawnych powinno obejmować wszystkie obszary funkcjonowania człowieka w dzisiejszym świecie i sprzyjać integracji w społeczeństwie.
Źródło: https://winnipeg.ctvnews.ca/new-technology-assists-visually-impaired-travelers-at-richardson-international-airport-1.4692450
listy artykułów