do listy
Ważne kontakty
Gdzie uzyskać informacje o sytuacji związanej z koronawirusem? Korzystaj z oficjalnych informacji.
Wybierz interesujący Ciebie temat
Oficjalne infolinie o koronawirusie
- Całodobowa infolinia NFZ o koronawirusie 800 190 590
Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił specjalną infolinię w zakresie informacji dla Polaków o postępowaniu w sytuacji wątpliwości podejrzenia koronawirusa.
Infolinia działa całodobowo, siedem dni w tygodniu.
- Ogólnopolska infolinia ZUS 22 560 16 00
Infolinia dostępna jest od poniedziałku do piątku, w godzinach 7:00 – 18:00
- Dodatkowa infolinia ogólna PFRON 517 373 975
Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00 – 20:00.
- Infolinia medyczna PZU dla osób z objawami koronawirusa 22 505 11 88
Z infolinii PZU może skorzystać każdy, nie tylko klienci ubezpieczyciela. Konsultacja z lekarzem PZU Zdrowie jest przeprowadzana w formie wideo lub telefonicznej. Infolinia jest czynna przez 7 dni w tygodniu w godz. 8:00-20:00. Więcej na stronie pzuzdrowie.pl.
- Infolinia dla osób z zagranicy 22 125 66 00
- Całodobowa infolinia dla głuchych o koronawirusie 609 939 546
Infolinię obsługuje Polski Związek Głuchych w trybie 24/7. W akcję zaangażowani są tłumacze Polskiego Języka Migowego z całej Polski, którzy pracują w systemie zmianowym na smartfonach lub laptopach z dostępem do Internetu.
Osoba głucha może zadzwonić na infolinię i uzyskać informacje na temat koronawirusa oraz sposobu postępowania w przypadku podejrzenia zarażenia.
Z tłumaczami będzie można się połączyć za pośrednictwem następujących narzędzi:
- komunikator messenger, bezpośrednio ze strony FB koronawiruspjm;
- komunikator skype login: Koronawirus-Tłumacz PJM;
- komunikator IMO, który umożliwia połączenia na komputerze: nr609 939 546;
- aplikacja tłumacz on-line języka migowego.
Zachęca się do skorzystania z infolinii także personel medyczny, z którym skontaktuje się osoba niesłysząca.
Zobacz jak działa infolinia dla osób głuchych https://www.youtube.com/watch?v=BGlKmhXTL5c&feature=youtu.be#_blank
Stacje sanitarno-epidemiologiczne, szpitale z oddziałami zakaźnymi i szpitale przekształcone w zakaźne
Lista kontaktów do stacji sanitarno-epidemiologicznych i szpitali zakaźnych
Ogólne informacje o koronawirusie i zalecenia
- Koronawirus: informacje i zalecenia – serwis gov.pl
- Koronawirus – co musisz wiedzieć? – Ministerstwo Zdrowia
- Główny Inspektorat Sanitarny
- Koronawirus – co o nim wiemy – serwis Pacjent.gov.pl
- Koronawirus: ważne dla osób z niepełnosprawnościami oraz opiekunów – Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
- Zasady bezpieczeństwa
Informacje o aktualnej sytuacji na terenie Polski
- Serwis Ministerstwa Zdrowia
- Informacja ministra zdrowia na temat aktualnej sytuacji związanej z zagrożeniem koronawirusem
- Urzędy Wojewódzkie
- Narodowy Fundusz Zdrowia
Social media
- Kancelaria Premiera Rady Ministrów (Twitter)
- Ministerstwo Zdrowia (Twitter)
- Aplikacja dla osób odbywających kwarantannę
Informacje o konsultacjach i pomocy w razie podejrzenia zakażenia koronawirusem
- Telefoniczna Informacja Pacjenta NFZ 800-190-590
- Placówki udzielające świadczeń w związku z przeciwdziałaniem rozprzestrzenianiu koronawirusa NFZ
- Wirtualny test na obecność koronawirusa
Teleporady lekarskie i pielęgniarskie w związku z przeciwdziałaniem COVID-19
Jeśli podejrzewasz u siebie COVID-19, możesz skorzystać z szybkiego, łatwego (zdalnego) ii bezpiecznego (bez potrzeby wyjścia z domu) dostępu do lekarza lub pielęgniarki.
Dzięki teleporadzie medycznej możesz otrzymać:
- zalecenia,
- E-zwolnienie lekarskie,
- e-receptę,
- sugestię bezpośredniej wizyty w placówce lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną.
Żeby skorzystać z teleporady należy wypełnić formularz na www.pacjent.gov.pl i posiadać komputer, laptop lub telefon z przeglądarką.
Kto może skorzystać?
Pacjenci, którzy mają prawo do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz podejrzewają u siebie COVID-19.
Ile zapłacisz?
Brak kosztów (koszty teleporady pokrywa NFZ).
Placówki udzielające teleporad (pobierz listę kontaktów):
Wideorozmowa z tłumaczem języka migowego
We wszystkie dni robocze, w godzinach 8-16 można skorzystać z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego.
Zalecenia dla pracodawców
- Zalecenia dla przedsiębiorców w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa
- Wyjaśnienia PIP w związku z koronawirusem
- Zalecenia dla przedsiębiorców w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa
- 12 zaleceń dla pracodawców w związku z epidemią koronawirusa – Serwis Samorządowy PAP
- Praca zdalna. Ważne pytania i odpowiedzi
- Koronawirus: ważne dla przedsiębiorców
ZUS
Telefoniczny kontakt ZUS
Do Państwa dyspozycji są:
1. specjalne, stacjonarne numery telefonu dostępne w dni robocze (pn.- pt.), w godzinach 7-15:
- nr telefonu 22 290 87 01
- obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji;
- obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły;
- nr telefonu 22 290 87 02; nr telefonu 22 290 87 03
- obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców;
2. ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt.), w godzinach 7-18.
PFRON i elektroniczny system SOW
PFRON
- Państwowy Fundusz Osób Niepełnosprawnych (www.pfron.org.pl);
- Dodatkowa infolinia ogólna PFRON pod numerem 517 373 975, czynna od poniedziałku do piątku, w godzinach 9.00 – 20.00.
Elektroniczny System Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW)
- Elektroniczny system SOW;
- Infolinia: 800 889 777 – czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00.