Wróć
do listy

Ważne kontakty

Gdzie uzyskać informacje o sytuacji związanej z koronawirusem? Korzystaj z oficjalnych informacji.

 

Wybierz interesujący Ciebie temat

Oficjalne infolinie o koronawirusie

  • Całodobowa infolinia NFZ o koronawirusie  800 190 590

Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił specjalną infolinię w zakresie informacji dla Polaków o postępowaniu w sytuacji wątpliwości podejrzenia koronawirusa.

Infolinia działa całodobowo, siedem dni w tygodniu.

  • Ogólnopolska infolinia ZUS 22 560 16 00

Infolinia dostępna jest od poniedziałku do piątku, w godzinach 7:00 – 18:00

  • Dodatkowa infolinia ogólna PFRON 517 373 975

Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00 – 20:00.

  • Infolinia medyczna PZU dla osób z objawami koronawirusa 22 505 11 88

Z infolinii PZU może skorzystać każdy, nie tylko klienci ubezpieczyciela. Konsultacja z lekarzem PZU Zdrowie jest przeprowadzana w formie wideo lub telefonicznej. Infolinia jest czynna przez 7 dni w tygodniu w godz. 8:00-20:00. Więcej na stronie pzuzdrowie.pl.

  • Infolinia dla osób z zagranicy 22 125 66 00
  • Całodobowa infolinia dla głuchych o koronawirusie 609 939 546

Infolinię obsługuje Polski Związek Głuchych w trybie 24/7. W akcję zaangażowani są tłumacze Polskiego Języka Migowego z całej Polski, którzy pracują w systemie zmianowym na smartfonach lub laptopach z dostępem do Internetu.

Osoba głucha może zadzwonić na infolinię i uzyskać informacje na temat koronawirusa oraz sposobu postępowania w przypadku podejrzenia zarażenia.

Z tłumaczami  będzie można się połączyć za pośrednictwem następujących narzędzi:

  • komunikator messenger, bezpośrednio ze strony FB koronawiruspjm;
  • komunikator skype login: Koronawirus-Tłumacz PJM;
  • komunikator IMO, który umożliwia połączenia na komputerze: nr609 939 546;
  • aplikacja tłumacz on-line języka migowego.

Zachęca się do skorzystania z infolinii także personel medyczny, z którym skontaktuje się osoba niesłysząca.

Zobacz jak działa infolinia dla osób głuchych  https://www.youtube.com/watch?v=BGlKmhXTL5c&feature=youtu.be#_blank

Stacje sanitarno-epidemiologiczne, szpitale z oddziałami zakaźnymi i szpitale przekształcone w zakaźne

Lista kontaktów do stacji sanitarno-epidemiologicznych i szpitali zakaźnych

Ogólne informacje o koronawirusie i zalecenia

Informacje o aktualnej sytuacji na terenie Polski

Social media

Informacje o konsultacjach i pomocy w razie podejrzenia zakażenia koronawirusem

Teleporady lekarskie i pielęgniarskie w związku z przeciwdziałaniem COVID-19

Jeśli podejrzewasz u siebie COVID-19, możesz skorzystać z szybkiego, łatwego (zdalnego) ii bezpiecznego (bez potrzeby wyjścia z domu) dostępu do lekarza lub pielęgniarki.

Dzięki teleporadzie medycznej możesz otrzymać:

  • zalecenia,
  • E-zwolnienie lekarskie,
  • e-receptę,
  • sugestię bezpośredniej wizyty w placówce lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną.

Żeby skorzystać z teleporady należy wypełnić formularz na www.pacjent.gov.pl i posiadać komputer, laptop lub telefon z przeglądarką.

Kto może skorzystać?

Pacjenci, którzy mają prawo do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz podejrzewają u siebie COVID-19.

Ile zapłacisz?

Brak kosztów (koszty teleporady pokrywa NFZ).

Placówki udzielające teleporad (pobierz listę kontaktów):

Kliknij aby pobrać woj. dolnośląskie
Kliknij aby pobrać woj. kujawsko-pomorskie
Kliknij aby pobrać woj. lubelskie
Kliknij aby pobrać woj. lubuskie
Kliknij aby pobrać woj. łódzkie
Kliknij aby pobrać woj. małopolskie
Kliknij aby pobrać woj. mazowieckie
Kliknij aby pobrać woj. opolskie
Kliknij aby pobrać woj. podkarpackie
Kliknij aby pobrać woj. podlaskie
Kliknij aby pobrać woj. pomorskie
Kliknij aby pobrać woj. śląskie
Kliknij aby pobrać woj. świętokrzyskie
Kliknij aby pobrać woj. warmińsko-mazurskie
Kliknij aby pobrać woj. wielkopolskie
Kliknij aby pobrać woj. zachodniopomorskie

Wideorozmowa z tłumaczem języka migowego

We wszystkie dni robocze, w godzinach 8-16 można skorzystać z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego.

Zalecenia dla pracodawców

ZUS

Telefoniczny kontakt ZUS

Do Państwa dyspozycji są:

1. specjalne, stacjonarne numery telefonu dostępne w dni robocze (pn.- pt.), w godzinach 7-15:

  1. nr telefonu 22 290 87 01
  2. obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji;
  3. obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły;
  • nr telefonu 22 290 87 02; nr telefonu 22 290 87 03
  • obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców;

2. ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt.), w godzinach 7-18.

PFRON i elektroniczny system SOW

PFRON

Elektroniczny System Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW)

Kampania jest realizowana dzięki dofinansowaniu ze środków: