Jakie ma obowiązki pracodawca w sytuacji gdy pracownik ulegnie wypadkowi przy pracy?

Data dodania aktualności: 26 sierpnia 2019

 

Osobie zatrudnionej, która w wyniku wypadku przy pracy lub choroby zawodowej utraciła zdolność do pracy na dotychczasowym stanowisku, pracodawca jest obowiązany wydzielić lub zorganizować odpowiednie stanowisko pracy z podstawowym zapleczem socjalnym, nie później niż w okresie trzech miesięcy od daty zgłoszenia przez tę osobę gotowości przystąpienia do pracy. Zgłoszenie gotowości przystąpienia do pracy powinno nastąpić w ciągu miesiąca od dnia uznania za osobę

niepełnosprawną. Nie można jednak tego zastosować gdy wyłączna przyczyną wypadku przy pracy było naruszenie przepisów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przez pracownika z jego winy lub jego stanu nietrzeźwości – udowodnione przez pracodawcę

Wróć do
listy artykułów
 

Zobacz również inne artykuły

Pandemia dotyka każdego z nas. Także osób niepełnosprawnych

Pandemia dotyka każdego z nas. Także osób niepełnosprawnych

Data dodania aktualności 6 grudnia 2021

Kliknij i przejdź
do artykułu
Szkolenia także dla niepełnosprawnych

Szkolenia także dla niepełnosprawnych

Data dodania aktualności 29 listopada 2021

Kliknij i przejdź
do artykułu
Cyfrowa administracja

Cyfrowa administracja

Data dodania aktualności 29 listopada 2021

Kliknij i przejdź
do artykułu