Jakie ma obowiązki pracodawca w sytuacji gdy pracownik ulegnie wypadkowi przy pracy?

Data dodania aktualności: 26 sierpnia 2019

 

Osobie zatrudnionej, która w wyniku wypadku przy pracy lub choroby zawodowej utraciła zdolność do pracy na dotychczasowym stanowisku, pracodawca jest obowiązany wydzielić lub zorganizować odpowiednie stanowisko pracy z podstawowym zapleczem socjalnym, nie później niż w okresie trzech miesięcy od daty zgłoszenia przez tę osobę gotowości przystąpienia do pracy. Zgłoszenie gotowości przystąpienia do pracy powinno nastąpić w ciągu miesiąca od dnia uznania za osobę

niepełnosprawną. Nie można jednak tego zastosować gdy wyłączna przyczyną wypadku przy pracy było naruszenie przepisów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przez pracownika z jego winy lub jego stanu nietrzeźwości – udowodnione przez pracodawcę

Wróć do
listy artykułów
 

Zobacz również inne artykuły

Wsparcie nauki zdalnej dla dzieci z niepełnosprawnością

Wsparcie nauki zdalnej dla dzieci z niepełnosprawnością

Data dodania aktualności 1 października 2020

Kliknij i przejdź
do artykułu
Mindset – aplikacja wspierająca diagnostykę demencji

Mindset – aplikacja wspierająca diagnostykę demencji

Data dodania aktualności 1 października 2020

Kliknij i przejdź
do artykułu
Telemedycyna dla chorych z chorobą Parkinsona

Telemedycyna dla chorych z chorobą Parkinsona

Data dodania aktualności 1 października 2020

Kliknij i przejdź
do artykułu