Jakie są sposoby walki ze stresem?

Data dodania aktualności: 20 lipca 2019

 

Jedną z metod walki ze stresem jest praca z oddechem.

Praca z oddechem polega na zwolnieniu oddechu oraz nadaniu mu odpowiedniego rytmu. Oddech wpływa bezpośrednio na naszą fizjologię, natomiast fizjologia na nasze emocje np. medytacja swobodnego oddechu według Deepaka Chopry’ego. ,,Usiądź wygodnie. Zamknij oczy oddychaj lekko i swobodnie pracuj przeponą. Zrób wdech, zaraz po nim wydech i poczekaj 2 sekundy przed następnym wdechem. Pozwól swojej uwadze podążać za oddechem. Skup się na tym, jak powietrze wchodzi przez nos i spływa w dół do płuc. Oddychaj normalnie, niezbyt głęboko, bez wstrzymywania oddechu”.

Kolejnym sposobem jest technika wizualizacji, która ma na celu tzw. mentalne oddzielenie się od sytuacji, która wywołuje stres. Możemy sobie wyobrazić, że znajdujemy się za ochronną tarczą albo otoczką, która chroni przed negatywnym wpływem z zewnątrz.

Wizualizację prowadzona, której zamiarem jest wykreowanie obrazu siebie w przyjemnym otoczeniu.

– połóż się wygodnie, zamknij oczy;

– wyobraź sobie, że znajdujesz się w jakimś wspaniałym dla ciebie miejscu (łąka plaża góry itd. plaża);

– poczuj oraz zobacz wszystko to, co cię otacza – co widzisz, co czujesz co słyszysz;

– wyobraź sobie jakąś rzecz, przedmiot w tym miejscu, który jest jego symbolem;

– kiedy będzie ci szczególnie ciężko przypomnij sobie tą rzecz symbolizująca to miejsce;

 

Inne sposoby pomagające zmniejszyć napięcie wywołane stresem to m.in.:

– muzykoterapia – terapia dźwiękiem, muzyką np. spokojna, łagodna;

– aromaterapia – terapia olejkami eterycznymi;

– zdrowa dieta;

– odpowiednia ilość snu;

– odpoczynek;

– kontakt oraz rozmowy z bliskimi osobami, ze specjalistą np. psychologiem, psychoterapeutą.

 

Wróć do
listy artykułów
 

Zobacz również inne artykuły

Polska reprezentacja z medalami na Trisome Games!

Data dodania aktualności 14 października 2021

Kliknij i przejdź
do artykułu
Popularny “Well-being”, czyli dobrostan psychiczny – jak o niego zadbać?

Popularny “Well-being”, czyli dobrostan psychiczny – jak o niego zadbać?

Data dodania aktualności 12 października 2021

Kliknij i przejdź
do artykułu
Uniknąć Covida

Uniknąć Covida

Data dodania aktualności 12 października 2021

Kliknij i przejdź
do artykułu